Ik ken Sportstuif van andere locaties en het is echt een mooi concept. Kinderen kunnen zowel sportief als creatief hun 'ei' kwijt.

Martine Sanders Martine Sanders
5 /5
bij Google reviews

Laat een review achter

Monkeytown, Speeltuin  en iedereen tikkertje ! - week 9 - 2023

Maandag 27 februari:

De vakantie zit er weer op, maar basisschool de Heydonk had vandaag nog een studiedag. Er waren deze ochtend drie kinderen, dus gingen we naar MonkeyTown in Eindhoven. Hier hadden we de hele ochtend gespeeld en zijn we daarna terug gegaan naar de BSO. Toen gingen we lunchen en hadden ze daarna even vrij gespeeld. De rest van de kinderen moest in de middag natuurlijk ook opgehaald worden, dus toen we dat gedaan hadden zijn we fruit gaat eten. Daarna gingen we naar buiten en daar hadden we drie activiteiten klaar staan. Het eerste spel was boerderij trefbal, bij dit spel zijn er een boer en een boerin die hun grond beschermen van de dieven. De dieven proberen pylonen te stelen terwijl de boerin en boer de dieven proberen af te gooien. 3 dieven af is te veel en dan mocht de eerste weer meedoen met het spel. Als tweede speelde we steen, papier, schaar estafette. In twee teams rent er om de beurt iemand de route die met pylonen is aangegeven. Kom je iemand tegen, dan doe je steen-papier-schaar. De winnaar mag door rennen. Van het verliezende team mag er direct een nieuw iemand vanaf start beginnen met rennen. Je wint als je bij de start plek van de tegenstanders bent. En als laatste deden we nog tikkertje met vrijplaatsen. We hadden bij dit spel 2 tikkers en er lagen 5 hoepels in het veld. Als je werd getikt terwijl je buiten de hoepel stond, dan was je af en ging je naar de kant. Drie is te veel, dus als er drie kinderen af waren mocht de eerste weer meedoen. In de hoepel was je vrij, maar je mocht maar 5 seconden in de hoepel staan en daarna moest je er weer uit. Het zonnetje scheen en het was een leuke dag.

Dinsdag 28 februari:

Een drukke dag vandaag met 40 kinderen. Toen alle kinderen waren opgehaald van school gingen we fruit eten in drie groepen. Toen we klaar waren gingen we in dezelfde groepen naar buiten, naar de activiteit. We hadden drie spellen klaarstaan en het eerste spel was megabal, dit is een spel waarbij de groep verdeeld werd in 3 teams. Twee teams starten in het veld en een team was de wisselpartij. Er werden 2 gelijkwaardige velden gecreëerd met een duidelijke middellijn. Het spel start wanneer de megabal in het spel komt. Als team moet je ervoor zorgen dat de megabal niet 3 keer stuitert in jouw vak, dit kan je doen door hem te vangen of de bal naar het andere team te slaan. Stuitert de bal wel 3 keer achter elkaar in jouw vak dan ben je helaas af en mag je wisselen met de wisselpartij. Als tweede spel speelde we propjestikkertje. Er waren twee tikkers. Deze probeerde iedereen te tikken. Drie kinderen begonnen met een propje papier in hun hand. Deze mochten ze aan de kinderen geven die af zijn en op de grond zaten. Als je af bent en je kreeg een propje, dan mocht je weer meedoen. En als laatste hadden we nog Chinese muur. Bij dit spel waren er twee kinderen de tikker en de rest ging op het teken van de begeleider naar de overkant rennen. Werd je onderweg getikt, dan moest je aansluiten bij de rest van de kinderen bij de Chinese muur. De muur werd natuurlijk steeds langer en voor de andere kinderen werd het steeds moeilijker om door de muur heen te komen zonder getikt te worden.

Woensdag 1 maart:

Vandaag hadden we voor de woensdag een drukke dag. Er waren 20 kinderen, ook was het super lekker weer. Daarom gingen we deze middag naar speeltuin Dijkstraten geweest. Dit is een hele leuke speeltuin in Best en hier hadden we heel leuk gespeeld. Toen we terug kwamen hadden de kinderen lekker vrij gespeeld en gingen we daarna nog met zijn alle een koekje eten. Het was een heerlijke zonnige dag!

Donderdag 2 maart:

Wat een weertje! Het is vandaag een heerlijk zonnige dag en daar zijn we heel erg blij mee. Ook vandaag hadden we drie hele leuke spellen op het programma staan. Als eerste spel hadden we vissen. De kinderen nemen in drietallen plaats bij een hoepel die aan een lintje vast zit. Om de beurt rennen ze naar de rand van het ‘meer’. Ze gooien hun hoepel uit om voorwerpen te vangen. Wanneer er ‘vissen’ (voorwerpen) in de hoepel liggen, trekken ze deze terug en mogen ze de spullen meenemen naar waar de rest staat te wachten. Wanneer ze terug zijn is de volgende aan de beurt. Bij de oudere kinderen deden we dit spel ook maar dan met een blinddoek op, zodat ze aanwijzingen kregen van hun teamgenoten. Als tweede spel hadden we geluksestafette. Kinderen gooien met een dobbelsteen. Vervolgens rennen ze naar de pylon (4 gooien betekent dus naar de 4e pylon) en draaien zij die om. Het team dat als eerste al zijn pylonen om heeft, wint het spel. En als laatste hadden we nog een voetbaltoernooitje in de pannakooi. We hadden drie kleine teams gemaakt, dus één team begon langs de kant. Als er werd gescoord dan ging het verliezende team eruit en kwam er een nieuw team in. Toen iedereen alle spelletjes had gedaan gingen we een koekje eten. Dit hadden we heerlijk buiten in het zonnetje gedaan. Het was een fijne dag!

Vrijdag 3 maart:

Vandaag hadden we kleine Groep van 17 kinderen. Toen alle kinderen waren opgehaald mochten ze even vrij spelen tot aan het fruit eten. Hierna begonnen we aan onze activiteit van de dag dit was het spelletje iedereen tikkertje. Dit is een spel waarbij iedereen een tikker is. Als je getikt word moet je gaan zitten tot dat het kindje dat jou getikt heeft is getikt dan mag je weer opstaan en meedoen. Na deze activiteit bleven de kinderen lekker buitenspelen tot het tijd was om een koekje te eten. Hierna werden de eerste kinderen alweer opgehaald en kon het weekend beginnen!



Ons team

Guus Dobbelsteen            Vestigingsmanager
Guus Dobbelsteen Vestigingsmanager
Tessa van Kaathoven - de Cort
Tessa van Kaathoven - de Cort
Stijn van der Horst
Stijn van der Horst
Demi Ernest
Demi Ernest
Rik van de Greef
Rik van de Greef
Femke van Gestel
Femke van Gestel
Levy Klaassen
Levy Klaassen
Jorn Brands
Jorn Brands
Pedagogisch coaches
Pedagogisch coaches